Over de helft - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisa Os - WaarBenJij.nu Over de helft - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisa Os - WaarBenJij.nu

Over de helft

Door: lisaincuracao

Blijf op de hoogte en volg Lisa

01 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Hoi!

Ik heb weer veel dingen gedaan en meegemaakt afgelopen weken. Tijd voor een update dus :)

Het weekend van 10 maart hadden we onze eerste 'B-girls' birthday. Aglaya was namelijk jarig! Dit moest natuurlijk gevierd worden en wat mag dan niet ontbreken? K-LIBER natuurlijk! Na eerst gezellig met z'n allen gegeten te hebben zijn we naar Bermuda gegaan, waar K-liber kwam optreden. Jullie weten wel, van 'Kom maar met me viben' ;) Was gezellig!

Ik zat toch niet helemaal lekker meer in de boomhut, ondanks dat alle dieren die ik om me heen had natuurlijk erg gezellig is... Maar toch, overal gekko's, hagedissen en andere schattige diertjes vond ik toch niet heel fijn. Daarom heb ik het volgende geregeld: dinsdag 13 maart ben ik verplaatst naar een kamer in het woonhuis en ik was/ben helemaal gelukkig! Chris, onze mannelijke huisgenoot, wilde wel graag in de hut dus heb ik met hem geruild!~Nu heb ik een chille kamer, met nog steeds een eigen badkamer. Veel beter én niet onbelangrijk, goedkoper (geld gaat veel te hard hier..) Om dit te vieren ben ik gelijk die avond maar uit eten gegaan met Yvonne en Simone bij de Tropen.
Donderdag 15 maart kreeg ik bezoek op stage van meneer Marius. Hij is van het bureau buitenland stages van mijn school en kwam beoordelen of mijn stageplek geschikt is voor toekomstige stagiaires. Hij was razend enthousiast gelukkig!
Het weekend van 17/18 maart begon helaas met een migraine-aanval. Vrijdagavond lag ik vroeg op bed en begon het weekend helaas minder leuk. Gelukkig ging het zaterdag beter en ben ik met leuke mensen naar het strand van Jan Thiel geweest, zeer relaxed! We hadden een strakke planning die dag, want 's avonds gingen we uit eten bij De Buren met het hele huis + Simone, Yvonne & Kristel gevolgd door een bioscoopavondje. We gingen naar de film Project X... GEEN AANRADER!! Wat een afschuwelijke film. Het werd gefilmd door een personage zonder vaste hand: hoofdpijn dus! En het verhaal was bizar. Na de film nog eventjes naar de salsa boot geweest, grappig om te zien al die salsa dansende Antillianen. Zondag hadden we een heel lekker dagje @ St. Tropez. Heerlijk weekend!

Ondertussen vind ik m'n stage iets minder plezant als in het begin. De sfeer is heel apart, m'n collega's lijken nog net niet te slapen op het kantoor en verwachten ook een beetje die instelling van de stagiaires. Ze lijken te vergeten dat wij er een sociaal leven naast hebben dat wij ook erg belangrijk vinden. Gelukkig begrijpt mijn begeleider mij wel en moet zij mij beoordelen, pfieuw ;) Ach aan de andere kant, ik ben over de helft. Nog zo'n 35 stagedagen te gaan, aangezien er veel feestdagen + vakantieweek aankomt. Dus dat overleef ik vast wel!! Uitkijken naar de leuke dingen :)

Vrijdag 23 maart ben ik naar een 'houseparty' geweest van een vriend van Kimberly. We kwamen daar aan en wisten niet wat we zagen... Serieus, een villa waar je U tegen zegt!! Daar zag ik mezelf wel wonen zeg maar. Jammer alleen dat het niet heel druk was. Wel heb ik daar m'n salsa vuurdoop mogen beleven met de gastheer van het feest. Ging voortreffelijk (laat je fantasie maar werken, Lisa die salsa danst). Dat weekend ben ik wezen shoppen met Kim. Hele leuke sandaaltjes gekocht, eindelijk! Hebben bijna alle winkels gehad in Otrobanda, Punda en Salina. 8 uur van huis geweest, dus we waren kapot! Ja ja, shoppen is echt topsport. 's Avonds ben ik naar het appartement van Yvonne & Simone geweest. Daar was een gezellige bbq gaande waar ik even ben aangeschoven. Na een aantal drankjes zijn we naar Bermuda gegaan, daar trad Billy the Klit op. Was wederom een gezellig feestje. Zondag hebben we heerlijk uitgebrakt op het wonderschone strand van Porto Marie. Met z'n 3en achterin een bakkie is toch niet een heel groot succes, maar zeker wel weer een avontuur!
Afgelopen maandag had ik m'n eerste vrije dag opgenomen. Dat beviel super goed kan ik jullie vertellen, het weekend gaat namelijk veel te snel hier. Verder een normale stageweek met up's en down's.
Gisteravond ben ik met m'n huisgenootjes naar Little Souks geweest. Heel leuk soort cafeetje bij het Wilhelminaplein. Beetje turkse sfeer (vergeef me als het niet Turks is)met waterpijpen. Dit konden we natuurlijk niet overslaan dus besloten we er 2 te nemen, aardbei en appel. Zag er daar echt heel leuk uit en er hing een gezellige sfeer.
Vandaag even naar Salina geweest en voor het eerst sinds lange tijd mijn o zo geliefde stokbroodje filet american gegeten bij de Delifrance! Genieten was dat!! Wat er vanavond op de planning staat weet ik nog niet zo goed, maar er is vast weer ergens een leuk feest ;) Morgen maar weer bakken op het strand, want met m'n kleurtje gaat het niet hard genoeg.

Volgende week gaan Soraya, Aglaya en Suzan helaas naar huis. Dan zal het wel even rustig zijn hier! Maar geen nood, dinsdag krijgen we een nieuwe huisgenoot, Max. Hij gaat hier stage lopen in een kapperszaak, hoe handig is dat?! ;)

Aanstaande vrijdag is het goede vrijdag en dat weekend pasen, dat vieren ze hier gelukkig ook. Dus heerlijk 4 dagen weekend!! Misschien ga ik dat weekend duiken, ik schijt nu al in m'n broek, vind het doodeng ;)

Over 3,5 week komen mijn ouders, broertje en oma eindelijk langs! Ik heb voor elkaar gekregen dat ik dan vrij ben, dus dat wordt 10 dagen ultiem genieten en vakantie vieren! Heb daar enorm veel zin in :)

Hoe is het met iedereen in Nederland?! Vind het ook leuk om dingen van jullie te horen :)

Veel liefs Lisa

  • 01 April 2012 - 06:29

    Annet:

    hoe erg is het dat ik niet weet wat k-liber is?? haha. Als ik dit lees is het feesten en werken, werken en feesten oh ja en met regelmaat lekker eten,mmmmmm. Nog ff pop en dan komen we er al aan!!! kus

  • 01 April 2012 - 07:03

    Lizzy:

    Lisa is terug over 77 dagen! Yessss daar doen we het voor... Leuk verhaaltje weer hoor, ik ben nog steeds jaloers. En hier is het prima, alleen mag het wel wat warmer;) Maar de rest weet je allemaal all...
    Kuss<3

  • 01 April 2012 - 11:25

    Manon:

    Lieeees,

    Je moet blog schrijfster worden joh, ken je geld mee verdienen hahah!!
    En dat salsa dansen moet je maar even voor doen als je weer hier bent want daar kan ik echt geen klap van haha!!!

    Het klinkt weer super, kon ik maar iedere keer brak op het strand liggen.. Ik lig hier brak in bed op dit moment ook niet echt een pretje hahah x

  • 01 April 2012 - 12:31

    Elly:

    ha die Lisa,
    Wat een mooi leventje heb je daar. Zo te lezen gaat het allemaal goed met je. Hier zijn gangetje. Sanne druk met trendshow van school. Mathijs tentamens. Alex met boten bouwen. En ik de jongens superfit houden. Gisteren gewonnen van URK. Dat voelde goed. Groetjes van ons en nog veel plezier. Alex, Elly, Sanne en Mathijs.

  • 03 April 2012 - 17:36

    Alda:

    Hoi lieve lies, goed te lezen dat het goed met je gaat! Hier gaat alles goed! Jaron druk met stage, Milan druk ahum met zijn tentamens. Fred en ik lekker aan het werk. Ik mis je wel hoor! Gelukkig komt je familie snel bij je op bezoek! Je kunt de dagen nu aftellen. Hou je taai, en geniet vooral van het lekkere klimaat! Liefs van Fred Alda Jaron en Milan. Xxx

  • 04 April 2012 - 16:52

    Jeannette:

    Hey Lisa,
    Hihi... wat heb je weer een gezellig verslag geschreven!;-) Het klinkt allemaal super! Salsa heb ik ook gedaan in turkije, als je net zo ritmisch als mij bent kan ik het me helemaal voorstellen hoe het eruit heeft gezien...Whahaha!!! Maar het is wel heel leuk (om te proberen) ;-)
    Ik heb verder weinig boeiends te vertellen, dus ik wens jou nog héél veel plezier en wat fijn dat je paps,mams,broer en oma eind van de maand lekker bij je zijn!! Geniet!!
    Liefs Jeannette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2012

Familiebezoek, vakantie & aftellen!

01 April 2012

Over de helft

09 Maart 2012

Monster vs Lisa

20 Februari 2012

Nieuwe gebeurtenissen

30 Januari 2012

Veel verandering
Lisa

Actief sinds 04 Jan. 2012
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 11996

Voorgaande reizen:

13 Januari 2012 - 17 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: