Veel verandering - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisa Os - WaarBenJij.nu Veel verandering - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisa Os - WaarBenJij.nu

Veel verandering

Door: lisaincuracao

Blijf op de hoogte en volg Lisa

30 Januari 2012 | Nederland, Amsterdam

Hi!

Aangezien er veel naar gevraagd wordt, is het tijd voor een update!

Ik ben vandaag begonnen aan alweer m'n derde week stage. Eerste 2 weken zijn goed bevallen. Ben onderdeel van het contentteam, samen met m'n stagebegeleidster. Wij zijn tevens ook de enige twee vrouwen binnen het bedrijf! Op dit moment ben ik de enigste stagiaire binnen het bedrijf, maar vanaf volgende week komt een Nederlands meisje mij versterken. Daar kijk ik wel naar uit. Is toch net even wat gezelliger! Het pand waar m'n stage zit is gewoon een villa... Echt niet normaal, zo mooi! Heb prachtig uitzicht over het Spaanse water en kan in de pauze even een duik nemen in het zwembad. M'n collega's zijn heel close met elkaar. Bijna iedere dag na werktijd gaan ze op de prachtige porch zitten met een drankje, even bijkomen van de drukke werkdag ;) Elke vrijdag stoppen we iets eerder met werken. We gaan dan met z'n allen de week bespreken onder het genot van een hapje en een drankje. Daarna gaat de muziek aan en heerst er een relaxte sfeer. Vaak komt dan ook de karaoke tevoorschijn... Die vuurdoop heb ik inmiddels gehad. Ik heb een nummer van de Spice girls uit volle borst gezongen!
Afgelopen zaterdag was er meteen het eerste evenement georganiseerd vanuit m'n stage. Ik hoorde daar bij te zijn en werd meteen aan het werk gezet. Ik was de gastvrouw die alle gasten welkom heette en beheerde de gastenlijst. Het was zon chique feest, er stond de hele avond een beveiligingscamera naast me! De dresscode was gala, anders kwam je er ook echt niet in. Het leek wel een celebrity party! Mensen kwamen aan met een limousine, gingen over de rode loper, er werd champagne geschonken, oesters geserveerd en ga zo maar door. Best leuk om een keer mee te maken!

Genoeg over stage, er zijn een hoop andere dingen gebeurd!

Ondertussen ben ik namelijk verhuisd! De eerste indruk in dat andere huis was al niet goed, maar dat werd alleen maar erger... Vies, oud, kapot, gevaarlijk, huisbazen dronken en onder invloed. Ook waren Emmy en ik de enige vrouwen tussen alleen mannen van 30! Kortom, vreselijk! Ik was er vrij snel van overtuigd dat ik het daar geen 5 maanden ging volhouden. Zo blijkt wel weer, foto's zeggen niks... Ik heb het bureau gemaild en het hele verhaal uitgelegd. Meteen kwam er een reactie dat ze iets anders voor me gingen zoeken, zo snel mogelijk, want ze hadden ondertussen al meer verhalen gehoord.. Ik moest daar zo snel mogelijk weg! Binnen 2 dagen hadden ze iets voor me gevonden. Een studio, alles voor mezelf en nog goedkoper ook! En ook heel belangrijk, een huis erbij met alleen maar meiden :) Paar dagen na dit bericht ben ik met Cisca, van net bureau, naar de studio gereden om te kijken. Ik was er nog maar een paar seconden en wist meteen dat ik hier zo snel mogelijk heen wilde verhuizen! Dit ziet er nogal wat beter uit. Schoon, vrij nieuw, alles doet het, een wasmachine, gratis schoonmaakster... Need I say more? Afgelopen zaterdag ben ik dan ook hierheen verhuisd. Dat ging niet zonder slag of stoot, want m'n vorige huisbazin was het er natuurlijk niet zo mee eens... Ik heb met haar gepraat en ze wou er alles aan doen om het me naar de zin te maken. Desnoods zou ze het verbouwen.. Yeah right! Praatjes, want dat schijnt ze een jaar geleden ook al gezegd te hebben. Ook moest er iets tegenover staan als ik wel weg zou gaan. Nou ik was absoluut niet van plan te gaan betalen. Ze had m'n maand borg al en de huur van januari. Meer dan genoeg voor 2 weken!! Ik moest maar even met haar komen praten als ik besloten had wat ik zou doen.. Na wat heen en weer gesms is een afspraak maken met haar niet gelukt ( en eerlijk gezegd vond ik dat helemaal niet erg!:p). Ik heb zaterdagmorgen vroeg alles in m'n auto gegooid, heb een briefje geschreven en heb die met de sleutel door hun brievenbus gedaan. Toen ben ik snel weggereden van dat alles en kon ik dat eindelijk achter me laten. Het was tijd voor een nieuw begin, dat eigenlijk alleen maar beter kan worden.

Nu zit ik hier, op m'n veranda. De meiden die hier ook wonen zijn erg aardig! Ben gister met ze naar het strand geweest en 's avonds naar wet & wild. Erg gezellig :) Over stranden gesproken... Die fotos mag je dus wel geloven! Wauw, zo mooi!
Emmy, de enige vrouwelijke huisgenoot van 'de verschrikking' is er nog een week voor ze naar Nederland vertrekt. Aangezien ik ruimte zat heb in mijn tuinhuis logeert zij haar laatste week bij mij! Erg gezellig! Zij hield het daar ook niet langer vol...

Morgen arriveert Esther op Curaçao voor 3 weken!! Wat kijk ik daar naaruit zeg... Zo tof dat ze komt! Zij logeert ook bij mij, dus we slapen een aantal nachten met z'n 3 in mijn tuinhuis. Ik heb een stapelbed, 2persoons onder en 1persoons boven. Kan precies dus! Esther zal mij naar stage brengen en halen, zodat ze een auto tot haar beschikking heeft. Ik ben bang dat zij mij straks alle hotspots van Curaçao kan vertellen, omgekeerde wereld ;) Gaan samen een gezellige tijd beleven hier en dat begint aanstaande vrijdag al. Dan gaan we namelijk een weekend naar Aruba! Als we hier toch zijn..
Volgende week is het carnaval. Dat schijnt hier nogal een happening te zijn, dus ben benieuwd! Esther en ik, diehard carnavallers natuurlijk!

Misschien ook leuk om te weten, ik zit onder de muggenbulten :( Lijkt wel alsof ze alleen mij pakken! Dus, geen gezeur over vrieskou in Nederland. Jullie hebben tenminste geen muggen ;)

Mijn adres is dus ook veranderd. Sorry voor degenen die een kaartje hebben gestuurd naar het andere adres..... Ik beloof dat ik hier blijf!

Nieuw adres:
Bentaweg 3
Tnv Lisa van Os
Santa Rosa
Curaçao

Ik heb er een lange dag stage op zitten, dus ik ga nu eerst maar boodschappen doen en wat te eten halen! Zon supermarkt heb ik nog nooit gezien. Roltrappen door de winkel heen! Je moet er haast 2 uur voor uit trekken wil je alles zien.. Wel heel handig, zon winkel dichtbij!
Ze kennen hier trouwens geen gebakken aardappels, wat moet ik nou!? Gelukkig de KFC, subway en mc Donalds als buurtgenoten ;)

Foto's plaats ik op Facebook, want hier lukt het nog niet echt met m'n IPad. Misschien komt dat nog, maar ze zullen sowieso op Facebook te zien zijn! Ook erg leuk dat m'n oma daarvoor Facebook heeft aangemaakt, zodat ze toch m'n fotos kan zien! :)

Tot het volgende verslag!

Veel liefs Lisa xx

  • 31 Januari 2012 - 06:47

    Annet:

    mooi geschreven!x

  • 31 Januari 2012 - 06:59

    Bonnie Everts:

    Hoi Lisa.
    Wat een fijn stageplekkie :)Lekker genieten .Jarne vertrekt vrijdag van A'dam naar Aruba...wie weet spot je hem nog.Heel veel plezier !
    x

  • 31 Januari 2012 - 08:23

    Manon:

    Whaaaaa wat leuk!! Super jaloers en ik vind het super leuk voor jou en ess dat ze onderweg is! Sprak haar een half uur geleden terwijl ze wachtte tot het vliegtuig daadwerkelijk zou vertrekken! Het liefst vlieg ik er morgen achteraan!!! Nou geniet ervan lies! Dikke kus

  • 31 Januari 2012 - 08:55

    Ellen G:

    Heee Lisa,

    Leuk om iets van je te horen / lezen :-) Was natuurlijk wel op de hoogte wat je al had meegemaakt.....;-)
    Maak er een leuke tijd van en veel plezier met Esther.

    Groetjes en liefs Ellen, Ivo en de mannenxx

  • 31 Januari 2012 - 09:44

    Hester:

    leuk verhaal! super dat je nu een mooie studio hebt! je moet er toch een half jaar zitten! veel plezier nog daar! xx

  • 31 Januari 2012 - 10:22

    Elly:

    Hoi LIsa, leuk om weer wat van je avontuur te lezen. Gelukkig een nieuw huisje wat heel wat beter is. Fijn voor je. Hier is het zo koud. Wil ook naar de zon! Met ons alles zijn gangetje. Groetjes.

  • 31 Januari 2012 - 16:38

    Jeannette:

    Tof om te lezen dat je het nu naar je zin hebt, en je nieuwe "huis" ziet er superleuk uit!! :)
    Groetjes uit het koude kikkerlandje waar het nu -6 is dat aanvoelt als min -16, maar dan wel zonder muggebulten...;-)
    Liefs!

  • 31 Januari 2012 - 17:17

    Larissa:

    Wauw Lisa, fijn dat je het daar naar je zin hebt. Ben echt trots op je dat je dit avontuur gewoon bent aangegaan.
    Heel veel succes en plezier daar!

    Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2012

Familiebezoek, vakantie & aftellen!

01 April 2012

Over de helft

09 Maart 2012

Monster vs Lisa

20 Februari 2012

Nieuwe gebeurtenissen

30 Januari 2012

Veel verandering
Lisa

Actief sinds 04 Jan. 2012
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 11998

Voorgaande reizen:

13 Januari 2012 - 17 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: