Aankomst & eerste weekend in Curaçao - Reisverslag uit Emmeloord, Nederland van Lisa Os - WaarBenJij.nu Aankomst & eerste weekend in Curaçao - Reisverslag uit Emmeloord, Nederland van Lisa Os - WaarBenJij.nu

Aankomst & eerste weekend in Curaçao

Door: lisaincuracao

Blijf op de hoogte en volg Lisa

16 Januari 2012 | Nederland, Emmeloord

Bon bini!

M'n eerste verslag vanuit het warme Curaçao. Laat ik bij het begin beginnen.

Vrijdagmorgen heel vroeg vertrok ik samen met m'n ouders en broertje richting Schiphol. Het was zover! Ik had me online ingecheckt, dus alleen m'n bagage moest ik nog kwijt. Zo gepiept, dacht ik.. Dus niet! M'n koffer was namelijk 1 kilo te zwaar en dat betekende 100 euro bijbetalen! Niet normaal toch! Dus besloot ik de koffer midden op Schiphol open te maken om er hopelijk een kilo uit te halen. Daar ging de zonnebrand en shampoo, want kleren was dus echt geen optie hè ;) Koffer werd nog een keer gewogen en ditmaal had ik precies het maximaal toegestane gewicht. Tegenslag 1 overleefd haha. Eenmaal door de douane verliep het soepel. Kreeg aardige mensen naast me in het vliegtuig en er was genoeg te doen. Wel hadden we onderweg veel turbulentie en een man die onwel werd, dus hoorde ik het populaire zinnetje: is er een dokter aanwezig in het vliegtuig? Gelukkig goed afgelopen. De vlucht ging via St. Maarten, helaas mocht ik daar het vliegtuig niet uit en hebben we daar 1,5 uur stil gestaan. En toen, na een reis van bijna 12 uur, was ik eindelijk aangekomen in m'n tijdelijke woonland: Curaçao!

Daar moest ik eerst door de douane voor ik m'n bagage mocht ophalen. Dat duurde ontzettend lang, want er was ook een vliegtuig van Arke tegelijk met ons geland, dus enorme drukte en ja, alles doen die mensen relaxed.... Toen ik eindelijk aan de beurt was dreigde het mis te gaan, ze geloofden niet dat ik echt stage kwam lopen!! Ik had al m'n papieren laten zien en na veel zuchten en steunen mocht ik godzijdank wel het land in. Buiten stond Niek, van het bureau dat alles voor me geregeld heeft, me op te wachten met een bordje: Lisa van Os. Wat een welkom! Hij heeft me naar m'n huis gebracht via een toeristische route, zodat ik alvast wat kon zien. Ik schrok toen ik m'n kamer zag, op de foto's zag het er allemaal heel wat beter uit.... Slik. (Inmiddels ben ik van die schrik bekomen en zie ik er de humor wel van in)

M'n huisbazin wou nog even een happy hour meepikken en vroeg of ik zin had om mee te aan. Hup, ik achter op de scooter. Had ik beter niet kunnen doen... We werden namelijk aangereden. Het had veel erger af kunnen lopen, ik heb nu 'slechts' een erg lelijke en nare wond op m'n voet die behoorlijk pijn doet en mooi blauw is. Ik was nog maar 2 uur op het eiland en ik had al ondervonden dat ze hier dus echtpaar idioten rijden. Ze nemen het niet zo nauw met regels en zeker niet met alcohol! Oppassen dus.

De eerste morgen werd ik om half 7 al wakker. Leuk, dat tijdsverschil :p Ben m'n koffer gaan uitpakken en dat soort dingen. Ook werd toen mn auto al gebracht. Leuk ding en rijdt prima! Wat m'n dag helemaal niet meer stuk kon maken was het bericht van Esther. Ze komt gewoon 3 weken lang bij mij vakantie vieren! Over 2 weken komt ze al, super leuk!!
M'n naaste huisgenoot, toevallig ook Niek genaamd, vroeg of ik zin had om naar het strand te gaan. Maar natuurlijk! We zijn naar westpunt gereden, daar schijnen de mooiste stranden te zijn en is dan ook bijna een uur rijden vanaf ons huis. Daar aangekomen dacht ik: Ja! Dit is echt Curaçao! Wat een mooi strand.. Wit zand en helder blauwe zee. En prachtige palmbomen natuurlijk. Ik had nog geen zonnebrand, dus gebruikte die van Niek, factor 15. Dat heb ik geweten.. Wie gebruikt er als blondine met lichte huid dan ook factor 15!? De terugreis zijn we langs de flamingo zone gereden. We hadden geluk, de flamingo's waren erg dichtbij en dat is uniek! Snel wat foto's gemaakt natuurlijk.

Zondag weer ontzettend vroeg wakker, pluk de dag ;) Maar weer naar het strand geweest, dit keer naar Jan Thiel. Ook al zo mooi en dicht bij huis! Helaas is het regenseizoen nog niet helemaal over en dat hebben we gemerkt. We lagen heerlijk te zonnen toen de hemel ineens losbrak! Wat een bui, echt niet normaal! Alles zeiknat, maar gelukkig bleef de temperatuur erg aangenaam, zo'n 29 graden ;)
Gisteravond op tijd gaan slapen, want vandaag had ik m'n eerste stage dag! Ik zou om half 11 opgehaald worden, omdat ik nog niet wist waar het was. Ik stap in mn auto, wil hem starten.. Gebeurde er helemaal niks!! Fuck, heb ik dat. Man van de auto opgebeld, gelukkig kon die vanmiddag wel even komen kijken, maar ik moest wel optijd naar stage, dus ben afgezet en weer thuisgebracht. Pfieuw! Ondertussen is het opgelost, de accu bleek leeg... Oeps.

Eerste dag stage was wel leuk! Even kennis gemaakt, contracten getekend en toen aan de slag. Dat komt wel goed de komende maanden denk ik, qua eerste indruk :) Meer kan ik daar nu nog niet over vertellen.

Zo, dit was het wel zo'n beetje de eerste dagen.

Even wat handige weetjes voor degenen die het leuk vinden.

M'n adres is:
Casa Caracasbaai
Tnv Lisa van Os
Caracasbaaiweg 394
Jan Thiel
Curaçao

Mijn Nederlandse mobiele nummer is van 1 februari tot 1 juni buiten gebruik. Ik heb hier een lokaal nummer: +59996965359. Meer voor noodgevallen ;)

Op naar de volgende weken!

Liefs Lisa

  • 17 Januari 2012 - 06:46

    Mam:

    eerste indruk is heeeel belangrijk mop!

  • 17 Januari 2012 - 07:10

    Ineke:

    Ha Lisa,

    Je kon dus wel even merken dat je op vrijdag de 13e was vertrokken? Gaat het alweer wat beter met je voet?
    Heel veel plezier daar nog. We blijven je volgen!

    Groetjes ineke

  • 17 Januari 2012 - 11:50

    Elly:

    Leuk om je reisverslag te lezen. Al de nodige hobbels gehad lees ik zo. Hoop dat je je snel thuis voelt. Ik zit vanavond op de bank bij het voetbalveld in de kou.....brrrrr.

  • 17 Januari 2012 - 17:33

    Jeannette:

    Hey Lisa,
    Leuk hoor om zo te lezen wat je allemaal beleeft! Hoop dat het met je voet beter gaat... lelijke wond...
    Succes op je stage, fijn dat de 1e indruk goed is!
    Lfs!

  • 18 Januari 2012 - 15:17

    Milou:

    Lisaaa, held!
    Wat leuk om dit te lezen. Heel veel plezier voor de komende tijd! Maar denk niet dat dat een probleem gaat worden.
    Zag btw de foto van je voet op facebook. Ai, ziet er niet lekker uit. Maar geneest vast snel met dat zoute water en 't zonnetje erop!
    Lieefs

  • 22 Januari 2012 - 22:03

    Annet:

    ik is blij met de nieuwe berichten!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Emmeloord

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2012

Familiebezoek, vakantie & aftellen!

01 April 2012

Over de helft

09 Maart 2012

Monster vs Lisa

20 Februari 2012

Nieuwe gebeurtenissen

30 Januari 2012

Veel verandering
Lisa

Actief sinds 04 Jan. 2012
Verslag gelezen: 895
Totaal aantal bezoekers 12003

Voorgaande reizen:

13 Januari 2012 - 17 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: